In mijn onregelmatig verschijnende berichten over klantcontact weer een nieuw verhaal. Onlangs ging bij ons de receiver van de televisie kapot waardoor we geen televisie meer konden kijken. Nu heb ik dat wel eens vaker bij de hand gehad. Dus […]
Lees Meer
Dit is mijn lijfspreuk, het staat op mijn visitekaartje (ja, ook digitaal) en is één van mijn vaste overtuigingen. De allereerste keer dat ik met deze spreuk in aanraking kwam, was toen ik het Regilio Tuur (toen bekend als bokser, […]
Lees Meer
We onderschatten de kracht van een juiste intentie in ons werk. Onlangs las ik in het boek van Willem Glaudemans over de universele wetten, die in het universum gelden. Glaudemans benoemt De Wet van Creatie als hoogste wet, de overige wetten […]
Lees Meer
Deze blog zat al lang in de pen. Intimi van mij weten dat ik regelmatig geroepen heb dat als (let op: ALS) ik de politiek in ga, ik een “one-issue” partij start: Tegengaan van het leed dat wordt veroorzaakt door […]
Lees Meer
Ik hoor het vaak om mij heen; de huidige generatie jongeren hebben weinig ambities, weten niet wat ze willen, communiceren niet meer rechtstreeks,anders dan via apparaten, zijn gemakzuchtig en meer van dit soort beelden. Zaterdag was ik bij Albert Heijn. […]
Lees Meer
De afgelopen week mocht ik een paar dagen in Marrakesh verblijven, een fascinerende stad met een enorme botsing van culturen. De oude en nieuwe medina, een groter contrast kun je je bijna niet voorstellen en dat op 1 kilometer van […]
Lees Meer
Er wordt veel gehyped op dit moment. Startups zijn hot! Hoeveel ze bijdragen aan de economie? In heel veel gevallen niet zoveel nog. Maar Startups moet je niet alleen maar economisch bekijken, veel jonge startups houden zich bezig met het […]
Lees Meer
Onlangs bezocht ik onze groenteboer in het winkelcentrum. Daar lag een mooie krop andijvie op mij te wachten om meegenomen te worden. Met de krop in de handen loop ik naar het kassapunt. Er ontstaat de volgende conversatie: “Wilt u […]
Lees Meer
Van de zomer publiceerde ik, samen met Corine, over onze ontmoeting met Pierre. Zoals elk jaar hebben de 12 maanden van het jaar hoogte- en dieptepunten in zich. Wat Pierre mij heeft geleerd is dat het perspectief van hoogte- en dieptepunten […]
Lees Meer
In mijn betekenis van ondernemen is de waarderuil tussen de ondernemer en de klant een magisch moment, dat ene moment is waar het volgens mij werkelijk om gaat. Dat moment vindt niet plaats in het salesgesprek, niet bij de […]
Lees Meer
Recente reacties